Alocația de susținere a familiei reprezintă un sprijin pentru familiile cu venituri reduse, care au în creștere și îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani.  

In partea de detalii generale se vor introduce numar dosar, data inregistrare dosar, numar cerere, data inregistrare cerere, modalitate plata (card, numerar, posta) si titularul dosarului.

In familie titularul se introduce automat din detalii generale, urmând sa se introduca  fiind membrii acesteia(copii,sot/sotie,mama/tata,alte persoane).

Pentru fiecare membru se pot adauga acte care sunt atasate la dosar.Pentru fiecare act se poate seta in configurari o perioada de valabilitate in functie de care, aplicatia va calcula automat data expirarii acestuia atunci cand este adaugat intr-un dosar si este trecuta data eliberarii.La adaugare act, se selecteaza întai tipul actului (incalzire,medicale,personale, scolare,venituri), iar apoi in funcţie de tipul selectat in lista cu acte vor aparea doar acelea care tin de respectivul tip de act. Pentru fiecare membru al familiei se pot trece in aplicatie veniturile pe care acesta le realizeaza. Aplicatia va calcula automat venitul total al familiei si venitul pe membru. Daca venitul pe membru depaseste pragul maxim setat in Configurari-Valori anuale pe facilitati, atunci familia nu va mai beneficia de respectivul tip de ajutor. Aplicatia va mai afisa un camp ”Suma propusa” care reprezinta valoarea ajutorului de care familia va beneficia si acesta este calculat in functie de numarul de copii eligibili. Valorile ajutorului de care familia beneficiaza se  completeaza in Configurari -valori anuale pe facilitati.

 Pentru membrii familiei exista implementate in cadrul aplicatiei anumite validari:

          -aplicatia nu permite adaugarea unei persoane in mai multe dosare de alocatie pentru sustinerea familiei.

 

Dosarele de alocatie familiala complementara pot fi in mai multe stari:Acceptat, Modificat, Suspendat, Reluat, Incetat, Refuzat.La adaugarea unui nou dosar acesta va avea implicit rezolutia „In operare”. Dupa ce toate datele necesare la intocmirea unui dosar au fost completate, din Detalii generale->Adaug o noua rezolutie se poate schimba starea dosarului. Suma propusa va aparea doar pe dosarele active,care au rezolutia acceptat,modificat,reluat. Pentru fiecare stare a unui dosar exista cate un Referat si o Dispozitie. Numarul si data referatului respectiv dispozitiei se pot completa manual la adaugarea rezolutiei. Acestea pot fi tiparite, butonul pentru afisarea si tiparirea acestora aflandu-se  in „Istoric detalii”.

 Pentru fiecare dosar trebuie intocmita o Ancheta. In acest scop aplicatia permite adaugarea anchetelor sociale efectuate pentru fiecare dosar in parte,dand click pe Ancheta->Adauga.

 Rapoarte:exista mai multe rapoarte care pot fi afisate, printate pentru acest tip de alocatie. Pentru afisarea rapoartelor exista opţiune de afişare in format html sau pdf.